Konkurs Postaw na słońce
Zapraszamy młodzież gimnazjalną i ponadgimnazjalną do udziału w edukacyjnym projekcie szkolnym „Postaw na Słońce” Fundacji Banku Ochrony Środowiska. W ramach projektu organizujemy dwa niezależne konkursy: badawczy i filmowy. Udział w konkursach jest bezpłatny. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości ponad 62 tys. zł!
Celem projektu jest upowszechnienie wiedzy na temat korzyści środowiskowych i ekonomicznych jakie daje wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii (OZE), a w szczególności ogniw fotowoltaicznych.
Udział produkcji energii ze źródeł odnawialnych staje się w Polsce coraz większy. Takie działania nie tylko chronią środowisko naturalne, ale przynoszą również wymierne oszczędności. O tym właśnie chcemy opowiedzieć młodym ludziom.
Projekt szkolny prowadzimy równolegle z ogólnopolską kampanię społeczną promującą OZE, w tym energetykę prosumencką oraz możliwości uzyskania dofinansowania na zakup i montaż indywidualnych instalacji prosumenckich. W ramach kampanii wyjaśniamy znaczenie terminu prosument. Tej jesieni możecie Państwo zobaczyć przy ulicach wielu miast Polski charakterystyczne billboardy z plakatem słynnego grafika Andrzeja Pągowskiego właśnie na ten temat. Będą także publikacje i audycje edukacyjne w regionalnej i ogólnopolskiej prasie oraz radiu. Zaprosimy w ten sposób wszystkich do dyskusji o wykorzystaniu energii, fotowoltaice oraz mitach i faktach związanych z OZE.
<http://image.freshmail.pl/i/dclrz63iyb/1v1pi71509/PNS_list_prosument.png>
Warunkiem wzięcia udziału w projekcie „Postaw na Słońce” jest stworzenie w szkole, a następnie zarejestrowanie na stronie internetowej zespołu konkursowego. Uczniowie są zobligowani do wyboru opiekuna. Proponujemy, aby był to nauczyciel fizyki.
Każdy zespół może zarejestrować się do konkursu badawczego i filmowego niezależnie.
<http://image.freshmail.pl/i/dclrz63iyb/1v1pi71509/PNS_list_punktor_zielony.png> Na czym polega udział w konkursie badawczym?
Szkolne zespoły konkursowe realizują wyznaczone zadania, a jednocześnie rywalizują między sobą. Uczestnicy będą przeprowadzać z pomocą nauczyciela analizy energetyczne budynków szkolnych i mieszkalnych, a następnie dobierać odpowiednie mikroinstalacje fotowoltaiczne. Uczniowie będą także prowadzić kampanie promujące korzyści związane z wykorzystaniem OZE wśród swoich kolegów i koleżanek, a przede wszystkim w środowisku lokalnym. Uczestnicy konkursu będą mogli korzystać z fachowego wsparcia przez cały okres trwania projektu – do pomocy udostępnimy specjalne kalkulatory, modele i inne szczegółowe materiały, które pomogą w realizacji zadań.